0
Intézményegységben
0
gyermek
0
Intézményünk 2012. szeptember első napján alakult meg, amikor a Lovasberényi Református Egyházközség a helyi önkormányzatoktól saját fenntartásába vette a lovasberényi és a vértesacsai általános iskolákat. Ezzel a két iskolával kezdődött a működésünk.
2015-től a művészeti oktatást kibővítettük a tabajdi Mészöly Gedeon Református Általános Iskola és Óvoda részére, ahol azóta is folyamatosan biztosítjuk a művészeti oktatást.
2016-ban Lovasberényben megalapítottuk saját egycsoportos református óvodánkat, a Reménység Óvodát, amely azóta már kétcsoportossá fejlődött.
2020 szeptemberétől egyházközségünk fenntartásába került a Vértesacsai Szivárvány Német Nemzetiségi Óvoda is, ahol három homogén csoportban neveljük a gyermekeket.
Így napjainkban két általános iskolánk, két óvodánk, és egy művészeti tagozatunk működik három telephelyen.
A működésünk kezdete óta több infrastrukturális fejlesztést végeztünk a telephelyeinken.
2016-ban beépítettük a lovasberényi iskola tetőterét, ahol további tantermeket alakítottunk ki. Ugyancsak ebben az évben alakítottuk ki a fent említett saját óvodánk első épületét is Lovasberényben. 2019-ben a vértesacsai iskola régi épületén teljes energetikai felújítást végeztünk el egyházi pályázati támogatási forrásból. 2022-ben ugyancsak egyházi pályázati támogatás segítségével egy teljesen új óvoda épületet adtunk át Lovasberényben, ahol így már két csoportban tudjuk fogadni a gyermekeket egy modern, minden igényt kielégítő környezetben.
Az infrastrukturális fejlesztések mellett folyamatosan korszerűsítettük az oktatási eszközeinket is, kiemelten a digitális eszközállományunkat. Egyházi hangszerpályázat megvalósításával a művészeti oktatás zenei egysége sok értékes hangszerrel gyarapodott.
A református intézmény a hagyományt, az értékeket, az értékrendet, ezzel magát az embert védi.
Ehhez olyan feltételeket igyekszünk teremteni, és olyan munkát végezni, hogy gyermekeink testileg – lelkileg egészséges, felelős közösségi emberként tudjanak élni a mindennapokban.
Kiemelt feladatnak tekintjük a gyerekekre való személyes odafigyelést, a személyre szabott foglalkozást mind a tehetséggondozás, mind a felzárkóztatás terén.
Arra törekszünk, hogy jó hangulatban, szép környezetben legyenek a gyerekek. Tevékenységünket szolgálatnak tekintjük, melyet a társadalmi és a partneri igényeknek megfelelően szeretetteljes, keresztyén légkörben végzünk.
Kiemelt feladatnak tartjuk, hogy az egészséges életmód megismert elemei épüljenek a gyerekek személyiségébe.
Azért dolgozunk, hogy gyermekeink harmonikus, kiegyensúlyozott, a felnőttek világában boldogulni tudó emberekké váljanak. Olyanokká, akik a megszerzett tudást értéknek tekintik és használják. Akik fontosnak tekintik saját boldogulásukat, a családjukat, a nemzetüket, a keresztyén egyházat.
Arra törekszünk, hogy ápoljuk, és tovább vigyük közösségi hagyományainkat, egyénenként a családi tradíciókat, a felelősségtudatot, a felnőttek tiszteletét, a szülőföld, a szabadság, a keresztyén értékek, és a munka szeretetét.
Célunk a művészeti nevelés által bővíteni a gyerekek ismereteit, fejleszteni a szép iránti érzékenységüket, és igényüket.
Legfontosabbnak tartjuk, hogy az oktatás a neveléstől elválaszthatatlan! A kettőt együtt, egyszerre kell végeznünk ahhoz, hogy a gyermek a legjobb eredményeket érhesse el mind a tudása, mind a jelleme alakulása terén.
Kiemelt feladatunk, hogy az iskolai élet alapozó szakaszában gyermekeink megszerezzék az alapvető ismereteket a számolás, az írás, olvasás, szövegértés területén. Módszertani reformot dolgoztunk ki, alkalmazunk, és fejlesztünk tovább, hogy alkalmazásképes tudással rendelkező gyermekeket neveljünk. Hisszük, hogy mindenki képes arra, hogy saját képességeinek megfelelően megszerezze a boldogulásához szükséges tudást. Igyekszünk támogatni tanulóinkat ebben a szándékukban, és egyéni képességeiket is figyelembe véve tanítjuk őket az ismeretekre. Minden lehetőséget megteremtünk arra, hogy segítségünkkel a gyermekeink felfedezhessék miben tehetségesek.
Tantestületünk a szakmai fejlődés iránt elkötelezett. Nyitottak vagyunk az újra, a folyamatos, állandó önképzés természetes eleme a munkánknak. Szívesen ismerjük meg és alkalmazzuk az új módszereket, tanulásszervezési eljárásokat, úgy mint a kompetencia alapú oktatás, projektoktatás, tantárgy-tömbösítés, epochális oktatás, informális és nonformális tanulási formák, kooperatív technikák. Minden pedagógusunk ismeri és használja az újgenerációs infokommunikációs eszközöket, melyet iskoláink korszerű felszereltsége is biztosít.
Nevelési elveinket a keresztyén értékek hatják át. Célunk az, hogy iskolánkban a tudás értékké váljon. A gyermekek becsüljék meg a társaik és nevelőik erőfeszítéseit, tanulják meg értékelni a tudás mögött lévő munkát, és maguk is legyenek képesek a kitartó, következetes munkavégzésre.
Olyan gyermekeket kívánunk útjukra bocsátani az iskola befejezése után, akik a Biblia tízparancsolatának értékeit képesek lesznek betartani saját életükben, megismerik a keresztyén életelveket. Ismerik hazánk történelmét, tisztelik és ápolják hagyományainkat. A tolerancia, egymás elfogadása és megbecsülése jellemzi őket.
Valljuk, hogy a mi munkánk mellett a gyermekek nevelésének alapvető színtere a család. Ezt a gondolkodást kívánjuk erősíteni a szülőkben is.
Hiszünk abban, hogy egy kisgyermek életének alakulásában meghatározó a 3-6 év közötti időszak. Nagyon fontos a legjobb tudásunk szerint végezni a nevelésüket, hogy kialakulhassanak azok a tulajdonságaik, amelyek alkalmassá teszik őket a harmonikus közösségi életre. Segítjük őket abban, hogy sok játék, mesélés, és különböző tevékenységek végzése közben megszerezzék azokat az ismereteket és készségeket, amelyek az iskolába kerülésükhöz szükségesek. Kiemelten kezeljük az óvoda-iskola átmenet kérdését, a módszertani váltás eredményeként várjuk azt, hogy a gyermekek számára ne jelentsen törést az iskolába kerülés.
Hiszünk abban, hogy egy kisgyermek életének alakulásában meghatározó a 3-6 év közötti időszak. Nagyon fontos a legjobb tudásunk szerint végezni a nevelésüket, hogy kialakulhassanak azok a tulajdonságaik, amelyek alkalmassá teszik őket a harmonikus közösségi életre. Segítjük őket abban, hogy sok játék, mesélés, és különböző tevékenységek végzése közben megszerezzék azokat az ismereteket és készségeket, amelyek az iskolába kerülésükhöz szükségesek. Kiemelten kezeljük az óvoda-iskola átmenet kérdését, a módszertani váltás eredményeként várjuk azt, hogy a gyermekek számára ne jelentsen törést az iskolába kerülés.
Hisszük, hogy az általános iskolai nevelés-oktatás és a művészeti nevelés csak egymással szerves egységben létezhet. Céljaink egymástól elválaszthatatlanok, általános iskolai és művész pedagógusok együtt, közösen küzdünk azok megvalósításáért.
A művészeti oktatás tanóráit a délutáni órákban tartjuk, a tagozaton minden évben hagyományos rendezvényeket, programokat szervezünk.
Hisszük, hogy az általános iskolai nevelés-oktatás és a művészeti nevelés csak egymással szerves egységben létezhet. Céljaink egymástól elválaszthatatlanok, általános iskolai és művész pedagógusok együtt, közösen küzdünk azok megvalósításáért.
A művészeti oktatás tanóráit a délutáni órákban tartjuk, a tagozaton minden évben hagyományos rendezvényeket, programokat szervezünk.
világnézetileg elkötelezett intézmény vagyunk. Ebből adódóan megszabhatunk egyéb követelményeket, elvárásokat is, amelyet jogszabályok lehetővé tesznek számunkra.
Ezeket a jellegzetes követelményeket az alapdokumentumaink tartalmazzák. Egyházi létünknek megfelelően hittant oktatunk, áhítatot tartunk, családi istentiszteleten várjuk a gyermekeket és szüleiket, amelyek a közösségformálás színterei is egyben.
A nagy hagyománnyal bíró református ünnepeket közösen megtartjuk, megünnepeljük. Az iskolák negyedik és a hatodik évfolyamán egyházi éneket tanítunk.
A vértesacsai iskolánk és óvodánk jellegzetessége a német nemzetiségi nevelés és oktatás, amely a vértesacsai iskolánkban 1971-ben kezdődött meg. A német nyelv tanulása mellett a gyerekek népismereti oktatásban is részesülnek, valamint különböző nemzetiségi programokon, rendezvényeken vesznek részt az iskolában, partnereinknél, vagy egyéb helyszíneken. Kiemelt célunk a nyelvtanulás mellett ezen a területen is a hagyományápolás, elsősorban a vértesacsai sváb hagyományok kutatása, és gondozása.
A vértesacsai óvodában német nemzetiségi óvodapedagógus vezetése mellett elsősorban a nemzetiségi hagyományok területén fejlesztünk, illetve a hétköznapi élet szavait, nyelvfordulatait tanulják a gyermekek játékos formában.
Telephelyeink mindegyikén sok alkalmi programot, és állandó jellegű elfoglaltságot biztosítunk gyermekeinknek. Hiszünk abban, hogy ha valaki megtalálja önmagát egy cselekvésben, annak a személyisége pozitív irányba fog fejlődni. Ezért a művészeti oktatáson kívül még sok további lehetőséget kínálunk arra, hogy a gyerekek hasznosan töltsék el a szabad idejüket az érdeklődési körüknek megfelelően az intézményünkben.
Vuityné Sárándi Klára
igazgató
© 2023 Minden jog fenntartva. Készítette: KvittMédia